niedziela, 22 listopada 2015
Moje Angry Birds party czyli jak zrobić imprezkę w stylu wściekłych ptaków

Do roczku E. i pięciu lat F. przygotowywałam się już od dwóch miesięcy, chciałam by chłopcy mięli jak najwięcej gadżetów wściekłych ptaków. Do tego jeszcze przygotowanie menu zarówno dla dorosłych jak i dzieciaków pochłonęło mi nie jedną chwilę. Ale... efekt końcowy bardzo mnie ucieszył:)

Najpierw musiałam wynająć salę by zrealizować swój plan i pomieścić wszystkich gości.

Następnym krokiem były wszelakie dekoracje. Oczywiście musiały być balony z wściekłymi bohaterami.

Co mi było potrzebne? Papier kolorowy, nożyczki, klej i marker. Elementy twarzy narysowałam, wycięłam a następnie poprzyklejałam do nadmuchanych balonów.

Chciałam też coś przywiesić w oknach i tutaj przyszły mi z pomocą lampiony ze strony mamawdomu.pl. Ich dokładne wykonanie znajdziecie właśnie tam.


Skoro mamy już przywieszki, czas na dekorację stołu. Do tego wykorzystałam obrus ze świniakami, kubeczki oraz serwetki angry birds, kolorowe talerzyki, czerwone widelce ale i również czarne piórka (które miałam z piórkowego szala).

Sałatki, ogórki, paprykę konserwową itp. ukryłam pod dekoracją bibuły, wstążki i przyklejonymi wyciętymi postaciami ptaków.

Wszystkie potrawy były opisane na kolorowych karteczkach.

Była też piniata z cukierkami. Jak zrobić piniatę znajdziecie choćby na youtube. Z mojej strony dodam, że do zrobienia żółtego ptaka najlepsze są balony w kształcie serduszka.

Narysowałam także plakat z bitwą Angry Birds. Wyszło bardzo fajnie, szczególnie jeśli sala ma puste ściany.

Nie mogło zabraknąć życzeń. Miałam stary napis, udekorowałam go powycinanymi ptakami z różnych gazetek.

I teraz czas na konstrukcję, którą można rozwalić. Najlepsza zabawa:) pudełka przystroiłam bibułą, piłeczki do tenisa zakupiłam a procę zrobił mi znajomy:)

Na stół trafiły wykałaczki, które zrobiłam z powycinanych buziek (front) i z kolorowego papieru (tył), wszystko razem skleiłam.

Oraz pudełka ze słodkościami. Małe pudełko okleiłam papierem dekoracyjnym, zrobiłam również z niego ruloniki. 

Udekorowałam również tort twarzami świniaka i czerwonego ptaka. Użyłam do tego wiórków kokosowych i barwników spożywczych.


Oczywiście były różne ptaki w postaci gości, każdy miał do wyboru jeden kolor całego ubioru. Dopisały wszystkie ptaki, które otrzymały naklejki, zakupione na allego.pl :)

Jeśli spodobały Wam się pomysły to korzystajcie do woli :)

czwartek, 09 lutego 2012
Jak zorganizować Walentynki z dzieckiem?

Jak wiadomo Walentynki to Dzień Zakochanych czyli tych, którzy się kochają. Przynajmniej ja to tak rozumiem:) Czasami zdarza się, że wieczór ten nie możemy spędzić tylko we dwoje, ale to wcale nie oznacza, że dziecko czy dzieci maja nam w tym przeszkadzać. Wręcz przeciwnie spędźmy Walentynki razem z wszystkimi, których kochamy. Jak zaplanować taki wieczór?

Oczywiście wszystko zależy od wieku dziecka, gdy jest ono jeszcze małe 0-2 lat to mamy trochę mniejsze pole do popisu ale buziaków i przytulania nigdy za wiele. Dziecko powyżej roku można poprosić o małe przysługi typu „zanieść coś”, gdy np. z ukochaną osobą dekorujemy stół na wspólną kolację, maluch może podać serwetkę, swój talerzyk czy kubeczek. Na pewno się ucieszy. Mój maluch ma zawsze z tym masę radości. Wspólna kolacja też może być bardzo przyjemna. Po kolacji może się z maluszkiem pobawić. Oczywiście może to być zabawa z buziakami, „dam Ci coś ale daj buziaka”, dla odważnych – możemy rozpuścić czekoladę i jeść ją maczając paluszki w miseczce. Możemy zmywalnymi pisakami na swoim brzuszku pozwolić dziecku narysować serduszko a jeśli nie potrafi to cokolwiek.

Starsze dziecko może wybrać się z nami do kina, może nie koniecznie na jakiś romans ale na jakaś fajną bajkę, których teraz nie brak. Jeżeli jednak nie lubimy kina w domu też możemy wspólnie coś obejrzeć. Możemy zachęcić naszą pociechę do wspólnego pichcenia. Pomysłów można mieć wiele na potrawy. Choćby czerwona galaretka z bitą śmietaną, która nada kształt serduszka. Czekoladowe ciasteczka czy też ulubiona sałatka lub mięso naszego dziecka. Możemy też pokusić się o wino bezalkoholowe.

Oczywiście to są luźne propozycje, bo równie dobrze możemy wybrać się na gokarty, sanki czy piłeczkowy plac zabaw. Wszystko zależy od tego co lubimy robić na co dzień, jednocześnie przy tym ciut urozmaicić sobie Dzień Zakochanych:)



Savoir - vivre w Belgii

Wykwintna kuchnia jest przedmiotem narodowej dumy, dlatego też mile będą przyjęte komplementy dotyczące podawanych potraw. Sławne są belgijskie czekoladki i piwo, którego produkuje się tu około 300 gatunków. Niektóre rodzaje, np. Lambic ale, są wyłącznie tamtejszą specjalnością. Trzeba uważać, gdyż belgijskie piwa zawierają więcej alkoholu niż nasze. Przysmakiem belgijskiej kuchni są małże, ryby ( w tym sławne węgorze ) oraz różne gatunki mięs i drobiu, duszone w winie lub piwie. Belgowie utrzymują , że to oni wymyślili frytki i chętnie serwują je do wielu dań. Do posiłków podaje się wino i piwo. Scotch to nazwa gatunku piwa. Jeśli chcemy, by podano nam szkocką whisky, mówimy po prostu ,, whisky”. Zamawiajmy tyle , ile będziemy w stanie zjeść. Nie zostawiajmy jedzenia na talerzu. Belgowie są znani z niechęci do marnotrawstwa. 

Źródło: http://www.zeromski.czest.pl

czwartek, 15 grudnia 2011
Savoir-vivre na Święta

Zapraszamy gości na Święta i co dalej? Czasem nie wiemy jak się przygotować, na co pozwolić gościom a czego nie należy robić przy stole. Oto kilka podpowiedzi:

Jaka powinna być kolejność podawania potraw?

Tradycja podawania potraw Wigilijnych zależy od regionu, główna zasada jest jednak ta sama - najpierw przystawki, potem zupa, następnie danie ciepłe i na końcu deser.


Czy możemy podać alkohol?
Wino jak najbardziej. Po kolacji można zaproponować ("na dobre trawienie") po kieliszku koniaku lub nalewki. Ze względu na łamanie się opłatkiem raczej nie proponujemy alkoholowego aperitifu przed kolacją.


Jaka jest kolejność łamania się opłatkiem?

Zgodnie z tradycją pierwszą osobą, która wita uroczyście wszystkich gości i składa powszechne życzenia jest gospodarz. Zwykle był nim senior rodu. Gdy gospodarze przełamią się opłatkiem, każde kieruje się ku swoim krewnym (rodzicom, a następnie dziadkom lub odwrotnie, jeśli rodziny są przywiązane do szczególnego okazywania szacunku seniorom), następnie starszym krewnym współmałżonka, na końcu w stronę rodzeństwa oraz dzieci (jako najmłodszych z gości). Nietaktowne, a przy okazji niewychowawcze, było by wyróżnienie jedynego dziecka przełamaniem się z nim opłatkiem przed wszystkimi starszymi.

Czy pozwolić gościom palić papierosy?

Zasadnicza sprawa - podczas posiłku palić nie wypada. Dopiero po. Temu celowi służyła dawniej palarnia (osobny pokój, w którym gromadzili się panowie i wyemancypowane panie), którą w tym przypadku może zastąpić kuchnia (nie jest to szczęśliwe rozwiązanie, ale lepsze niż balkon w grudniową noc czy, co jest już zupełnie niedopuszczalne, wspólna z innymi mieszkańcami klatka schodowej). Należy jednak mieć nadzieję, że goście uszanuję gdy gospodarze nie palą i sami zrezygnują z takich praktyk w naszym domu.

Źródło: www.forum.gazeta.pl

piątek, 18 listopada 2011
Karaoke

Przyjęcie w style  karaoke nie wymaga zbyt dużych nakładów. Na pewno głównym składnikiem takiej zabawy są płyty z przygotowanymi utworami, które najlepiej znaleźć np. w Empiku lub jeśli nie chcesz za dużo inwestować w to przyjęcie poszukaj odpowiednio przygotowanych utworów w internetowych serwisach z filmami. Prawdziwy lub atrapa mikrofonu to coś co powinno się pojawić na takim przyjęciu. Możemy też wykorzystać kamerę do uwiecznienia osoby śpiewającej, świetna pamiątka w przyszłości. Można też dla zabawy rozwiesić plakaty ze znanymi osobami.

Menu to sprawa indywidualna ale na pewno na stole powinny znaleźć się mini przekąski, typu koreczki, krakersy w formie kanapeczek (zapraszam do zakładki przekąski) i mniej wymagające paluszki czy chipsy. Możemy pokusić się o zrobienie sałatki np. greckiej jest lekka i smaczna. Coś do picia to obowiązek gospodarza, po wysiłku jakim jest śpiewanie idealna będzie woda z cytryną i miętą. Dla rozluźnienia na stole może pojawić się np. piwo imbirowe. Znając preferencje smakowe gości możemy stworzyć naprawdę wspaniałe menu a przy tym świetną zabawę.

środa, 16 marca 2011
Dekoracje kwiatowe na spotkanie biznesowe
Kwiaty są istotnym elementem na spotkaniach biznesowym. Element ten obowiązuje nie tylko na stołach ale również na ścianach. Można zawiesić na nich kwiatowe kule, koła albo girlandy kwiatów. Można też ustawić kwiaty w wysokich wazonach  np. bukiety z żywymi kwiatami przy wejściu czy po bokach sali. Kwiaty na stole umieszcza się w płytkich naczyniach, aby nie odgradzały gości siedzących naprzeciwko i nie przeszkadzały w rozmowie. Dekorację można uzupełnić odpowiednio ułożonymi pojedynczymi kwiatami na stole lub na paterze. Podejmując gości z zagranicy, warto udekorować stół kwiatami o barwach narodowych własnych lub gościa. Dekoracja kwiatowa zależy od kształtu i wielkości stołu i powinna być dobrana do pozostałych elementów. Wiosną i latem dobrze wyglądają bukiety lekkie i wesołe, zaś jesienią i zimą cięższe, o barwach mocniejszych, nasyconych.

Źródło: www.pracawbiurze.gazeta.pl
środa, 02 marca 2011
Jak zorganizować chrzciny?
Podejmując decyzję gdzie odbędą się chrzciny Naszego dziecka powinniśmy skalkulować plusy i minusy miejsca gdzie mają się one odbyć. Jeśli przyjęcie organizujemy w domu, dobrze jest wcześniej zaplanować przygotowania i rozejrzeć się za pomocą (sprzątanie, gotowanie i pieczenie jest trudnym przedsięwzięciem przy jednoczesnej opiece nad niemowlakiem), np. rodziców czy przyjaciół. Łatwiejszym wyjściem okazuje się urządzenie chrzcin w lokalu ale niestety czasami ceny przekraczają Nasze oczekiwania.

Następną istotną rzeczą są posiłki, które będą gościły na Naszym stole. Jeśli organizujecie chrzciny w lokalu, pozostaje Nam tylko wybrać menu, zazwyczaj jest kilka wariantów, z których można wybrać odpowiedni dla Nas zestaw. Organizacja przyjęcia w domu sprawia więcej trudności. Przede wszystkim należy się zastanowić co lubią nasi goście oraz co jesteśmy w stanie przygotować przy małym dziecku. Po pierwsze obiad, zazwyczaj jest to rosół z makaronem na pierwsze danie (oczywiście można się pokusić o każdą inna zupę - wszystko wedle upodobań smakowych), na drugie danie można zaserwować dwa rodzaje mięs, kluski lub ziemniaki i do tego zestaw surówek. Dobrym pomysłem na zimną płytę mogą okazać się tradycyjne sałatki, śledzik w oleju, taca wędlin, ryba w galarecie oraz różnego rodzaju zimne przekąski typu ogórki, papryczki czy grzybki marynowane. Ważnym elementem jest tort oraz ciasto. Lody też mogą być ciekawym dodatkiem szczególnie w upalne dni. Dużo jest sporów i rozmów na temat alkoholu na chrzcinach. Jedni uważają, że jest to impreza dziecka i nie powinna być alkoholu, inni znów, że nie widzą nic złego w tym trunku na taką uroczystość. Ja osobiście uważam, że wino czy wódka są dozwolone w unormowanych ilościach. Wiadomo przecież, że nikt na takim przyjęciu się nie spije a jedynie wypije parę toastów za zdrowie maluszka.

Najtrudniejszą prawie zawsze decyzją jest - kogo zaprosić na przyjęcie chrzcielne? Najlepiej – najbliższych. Chrzciny to nie wesele czy komunia, uroczystość coraz częściej obchodzona jest w otoczeniu najbliższych – rodziców, rodzeństwa i chrzestnych dziecka. Jedyne co Nam pozostaje to przyjemność w co ubrać Naszą pociechę. A to chyba jest największą radością dla każdej mamy:)
piątek, 14 stycznia 2011
Jak urządzić karnawał dla dziecka?

Dzieci bardzo lubią przyjęcia tematyczne. Dlatego pomyślmy co lubią Nasze pociechy, kto jest ich ulubionym bohaterem i w jakiej scenerii mogłyby bawić się świetnie. Dzieci przecież uwielbiają przebierać się:)


Koniecznie pomyślmy o udekorowaniu pomieszczenia – bez baloników, girland, serpentyn nie może odbyć się żaden bal karnawałowy. Wśród ozdób mogłyby znaleźć się również akcenty nawiązujące do motywu przewodniego przyjęcia.



Następnym krokiem jest zorganizowanie atrakcji dla dzieci w postaci różnorodnych zabaw. Dzieci niestety dość szybko się nudzą, dlatego nie należy pozostawiać ich samych sobie.
Pomyślmy również o nagrodach np. za zdobycie pierwszego miejsca w danych konkurencjach. Mogą to być żelki, ciasteczka, batoniki itp.


Zanim zaczniemy obmyślać menu, przeprowadźmy wywiad wśród rodziców. Zapytajmy, czy ich pociechy nie są przypadkiem na coś uczulone lub czy czegoś nie lubią. Pamiętajmy, że potrawy powinny być proste i dobrze znane dzieciom. Wszystko powinno być podane w małych, poręcznych porcjach. Zaoszczędzi to kłopotów. Na pewno sprawdzą się zabawne, kolorowe kanapki, koreczki wbite w połówkę arbuza lub melona (tak, by tworzyły jeża), pokrojone warzywa i owoce. Ponieważ dzieci uwielbiają wszystko to, co kojarzy się im z fast foodem, na ciepło przygotujmy domowej roboty miniburgery, pizzę pokrojoną w kwadraciki lub trójkąciki, frytki, skrzydełka w panierce itp. Powinny się też pojawić słodycze ale w małych ilościach. Proponuję lody lub ciasteczka. Do picia podajmy najlepiej soczki i kompoty, unikajmy zaś napojów gazowanych. Może jednak zdarzyć się i tak, że dzieci będą się domagały coli, fanty lub oranżady, za którymi zwykle przepadają. Dlatego bądźmy  przygotowani na taką ewentualność i miejmy w szafce mały zapas.

Źródło: www.kobieta.pl

środa, 17 listopada 2010
Jak zorganizować przyjęcie Andrzejkowe?

Zanim przystąpisz do przygotowań do zabawy zastanów się, kogo zaprosisz na przyjecie. W przypadku zabawy andrzejkowej warto zaprosić osoby, które dobrze się ze sobą znają. Weź pod uwagę czy wszyscy będą czuli się komfortowo przy stole i podczas poruszania się po pomieszczeniu.

Warto zaprosić gości z odpowiednim wyprzedzeniem. Możesz oczywiście zaprosić znajomych przez telefon (to jest najczęstsza forma zaproszeń), jednak czasem warto zrobić im małą niespodziankę i rozesłać zaproszenia pocztą.

Nadaj swojemu mieszkaniu tajemniczy wygląd, który będzie sprzyjał magii i wróżbom. Zrób to za pomocą świeczek i porozwieszanych w różnych miejscach lampionów. Lampiony z łatwością zrobisz sama z różnej wielkości i kształtu słoików lub z papieru. Udekoruj dom również jesiennymi kolorowymi liśćmi. Ułóż kilka liści również na stole.

Po zrobieniu zaproszeń i zaplanowaniu dekoracji rozpoczyna się najbardziej skomplikowana faza przygotowań. Poradzisz sobie z nią bez problemów, jeśli dokładnie przemyślisz co podać do jedzenia i picia na przyjęcie.

Pamiętaj o tym, że im dłuższy jest wieczór, tym więcej gości pochłoną jedzenia. Nie ma to nic wspólnego z głodem, po prostu w towarzystwie wszystko smakuje lepiej. Nie daj się jednak ponieść emocjom i nie przygotuj zbyt dużych ilości potraw.

 

Ponieważ wieczór andrzejkowy to głównie wróżby i zabawy, niektóre z rekwizytów koniecznie trzeba przygotować zawczasu. Zaopatrz się w garnuszek do topienia wosku, dużą miskę do lania wosku, niezbędna będzie również wolna lampka do odczytywania kształtów powstałych z wosku. Przygotuj też małe karteczki i kilka długopisów.

Źródło: www.inspirander.pl

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 12
| < Lipiec 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
Zakładki:
GastroMonia
Jak urządzić....?
Menu na Andrzejki, Sylwestra i Karnawał
Menu na Wielkanoc
Menu na Wigilię i Boże Narodzenie
Moje smaczne miasto Będzin
Testowane produkty
Zaglądam z przyjemnością


PustaMiska - akcja charytatywna
Top Blogi


Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów


Blogerki kosmetyczne, artykuły dla kobiet 12 UnReal


Durszlak.pl



Kopiowanie
oraz wykorzystywanie
zdjęć mojego autorstwa
bez mojej zgody
zabronione!